12 Ekim 2010 Salı

Takık BEN : Renkli kapılar . . .

Bu aralar benden sıkça dekorasyon postları okuyacaksın,üzgünüm, pek bi taktım bu konulara,malum algıda seçicilik,başladı yavaş yavaş.
Renkli kapılara takmış durumdayım,kendi evimin kapısının renkli olmasını istiyorum,içeri girmeden önce bilmeli içeri girecek kişi,içerde onu nelerin beklediğini tahmin etmeli.Ev bile dışardan merak uyandırmalı bende,kimler yaşıyor burda dedirtmeli minicik bir detayla bile olsa o eve girmeyi istemeliyim,içindekileri tanımayı,onlarla sohbet etmeyi istemeliyim.
Hiçde önemsemeyiz onu ama aslında çok önemlidir,benden önce evime gelenleri karşılayan ilk şeydir
sokak kapısı,İçinde oturanlar hakındaki ilk fikri sokak kapısından edinirsin hiç tanımıyosan onları.Pas pas,zil,kapı süsü,posta kutusu,çöp kutusu,kapı kolu aile hakkındaki bilgileri fısıldar yavaşça kulağına,bu aile çok zevkli,çok özensiz,çok temiz,çok yaratıcı der sana, içeri girmeden önceki önbilgileri edinirsin zili çaldıktan sonraki bir kaç saniye içinde.Bazen o bi anlık zamanda edindiğin bilgiler bir önyargı olarak uçup gider avuçlarından,bazen ne kadar haklıymışım dersin içerdekileri tanıdıkça.
Ama eminim sende içeri adımını atmadan önce bilgi edinmek istersin beklediğin o kapıda . ..


6 yorum:

Profösör dedi ki...

Bu kapıların hepsi de güzel. Kapıdaki aksesuarlear da beni celbeder. Kapı tıklaması ne güzel olur.

"Tık tıkkk!.. Kim o?.. Biziz!..

Ya da kapı çalınır;
"Tık tıkkk!.. Kim o?.
İçerinden bir türlü ses verilmez;
"Kimse yok mu? diye seslenilir kapı önünde. Oysa kimsenin olmadığı değil de kim senin var mı olduğu sorulmalıdır.

"Tık tıkkk!.. Kimse var mı?

TuTsİ dedi ki...

İngilizleri hatırlattı bu kapılar.
Herkes görür her gören hissederek yaşamaz.
Kapı önemlidir içerdekinin olduğu kadar.
Kapıyı çalanda önemli olmalı.

Tatsız Çilek dedi ki...

yeşil olanı sevdim ben :)

claviceps dedi ki...

kapılar.. ah.. o duvar gibi önünde duran kapılar yokmu.. bazen superman gibi bum buum kırıp geçesim geliyor bazen ermiş gibi sabır ediyorum.
kapı gibi adam derler ya. o adamlardan da hoşlanmıyorum. işte kapı gidi adamdı, öldü. ölücez hepimiz kapıları açın ne olursa olsun yaşam yolunu buluyor nasılsa.

İnsan olun biraz... dedi ki...

Erzincanda görmüştüm en farklı kapı tasarımını , kapıda iki tokmak vardı biri tok bir ses çıkarıyor diğeri tiz bir ses.Tok ses ise çalan gelen erkek demek oluyor ve kadın ona göre örtünerek kapıyı açıyor eğer tiz ses ise gelen kadın demektir ve kadın ona göre kapıyı açıyor, eğer yabancı iseniz kapıdaki tokmakların amacını bilmeli ve ona göre çalmalısınız yoksa başınız belaya girebilir.

NzN dedi ki...

bizim apartmanın girişin görenler bu ev virana halde heralde diyebilirler rahatlıklar :)
apartman içi de farklı durumda değil zira...
ama bizim kapımıza gelince işler değişiyor tabii :)

renkli renkli kapılara da bayıldım!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails